INDIVIDUEL BEHANDLING

Når du kommer til første undersøgelse i Skovlunde Fysioterapi, er der god tid til samtale og spørgsmål. Vi lægger stor vægt på, at du inddrages i tilrettelæggelsen af behandlings- og træningsforløbet, så du føler dig hørt og tryg gennem hele forløbet.

Du vil blive undersøgt og behandlet ud fra den problematik du henvender dig med, men vi ser på kroppen som helhed og på hvilke tiltag der skal gøres, for at problemet ikke vender tilbage.

Den første samtale og undersøgelse, danner grundlaget for din videre behandling.

Behandlingen er målrettet den enkelte og vil være et samarbejde mellem patient og fysioterapeut. Du skal forvente, at skulle tage aktivt del i behandlingsforløbet ved for eksempel at lave øvelser hjemme mellem hver konsultation.

Vi kan hjælpe med akutte og kroniske lidelser i bevægeapparatet
som for eksempel kan give følgende symptomer:

• Rygsmerter
    Akutte eller længerevarende smerter, ”hold i ryggen”, iskias, discusprolaps, muskelinfiltrationer, scoliose, slidgigt i ryggen, knogleskørhed
  • Nakkesmerter
    Piskesmæld, facetledslåsning, spændingshovedpine, ”hold i nakken”, gigtsygdomme, myoser
  • Skulder-/ albue-problematikker
    Instabilitet, hypermobilitet, impingement (afklemning i skulderen), overbelastning, tennisalbue, musearm
  • Hofte-, bækken- og lyskensmerter
    Slidgigt, graviditetsrelaterede bækkensmerter, piriformissyndrom, overbelasting
  • Knæsmerter
    Artrose (slidgigt), løberknæ, springerknæ, meniskskader, korsbåndsskade, genoptræning efter operation