GLA:D® HOFTE/KNÆ

Har du artrose (slidgigt) i hofte og/eller knæ, så er dette uddannelses- og træningsforløb lige noget for dig. GLA:D® forløbet er bygget op omkring en videnskabelig, veldokumenteret træningsmetode til reduktion af gener ved slidgigt i hofte og knæ.

Forløbet består af:

• Individuel test og målsætning for forløbet
  • 2 gange patientuddannelse om artrosens kendetegn og symptomer, risikofaktorer, smertehåndtering, træning, fysisk aktivitet og behandlingsmuligheder.
  • 16 gange superviseret træning over 8 uger
  • Opfølgning, hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan
  • Systematisk registrering af resultaterne, til gavn for fortsat forskning på området
  • Målet med GLA:D® hofte/knæ er, gennem specifik træning og tilegnet viden, at reducere smerte samt at forbedre patientens fysiske funktion for derved at lette dagligdagen, øge livskvaliteten og undgå eller udsætte operation.
  • Læs mere på dk

Både GLA:D® hofte/knæ og GLA:D® ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. Der bliver taget udgangspunkt i den nyeste forskning og følger de nationale kliniske retningslinjer på området.

Prisen for et GLA:D® hofte/knæ forløb: 2950 kr.

Dette inkluderer:

• Første konsultation, hvor du undersøges og der fastsættes mål for forløbet, samt registrering i GLA:D® database
  • Træningsintroduktion, hvor vi gennemgår alle øvelserne og finder et passende niveau til dig
  • 16 træningsgange på hold á max. 8 deltagere, hvor du superviseres af en fysioterapeut
  • 2 undervisningsgange
  • 1 træningselastik